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Flash에 대한 진실

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The truth about Flash
Flash에 대한 진실

Setting the record straight
오해를 하고 있지 않습니까?


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Recently there has been a surge in discussion about Adobe® Flash® technology, and within that discussion, a fair amount of incorrect information has been communicated.
최근 Adobe® Flash® 기술에 대한 열띤 논쟁이 있었으며 이러한 논쟁 가운데에는 상당 부분의 잘못된 정보가 전해지고 있었습니다.

We would like to clear up some of those misperceptions.
여기에서는 몇 가지 오해를 짚어보고 이러한 오해에 대한 진실을 알려드리고자 합니다.

Touch
터치식 디바이스

The Adobe Flash Player runtime was actually originally created as a technology for tablets with touch interfaces, and today, it has support for working on touch-based devices.
실제로 Adobe Flash Player 런타임은 원래 터치식 인터페이스를 갖춘 타블렛용 기술로 개발되었으며 현재 터치 기반의 디바이스에서 작동되도록 지원하고 있습니다.

For existing content developed with mouse input in mind, Flash Player will automatically convert the touch events to mouse events when running on a touch device. This allows content designed for the desktop to work seamlessly on touch-based devices using Flash Player.
마우스 입력 환경에서 사용되도록 개발된 기존 컨텐츠를 위해 Flash Player는 터치 디바이스에서 작동되는 경우 터치 이벤트를 자동으로 마우스 이벤트로 변환합니다. 따라서 데스크탑용으로 제작된 컨텐츠도 Flash Player를 통해 터치 기반의 디바이스에서 매끄럽게 작동할 수 있습니다.

For new content developed specifically with touch in mind, Flash Player 10.1 will provide a complete set of multitouch and gesture APIs.
터치 환경을 겨냥해 개발되고 있는 새로운 컨텐츠를 위해 Flash Player 10.1은 모든 멀티터치 및 제스처 API 세트를 제공합니다.

Read more about Flash and multitouch
Flash 및 멀티터치에 대한 자세한 내용*

Video
비디오

Seventy-five percent of all video on the web is viewed via Flash Player, including videos encoded in the most popular codecs such as H.264 and VP6.
H.264, VP6 등 가장 널리 사용되는 코덱으로 인코딩된 비디오를 비롯하여 웹에 배포되어 있는 모든 비디오 중 75%가 Flash Player를 통해 재생되고 있습니다.

There are many claims that H.264 will kill Flash. However, H.264 is a video codec (which requires a player), while Flash Player is a complete multimedia runtime that can play back H.264, among other codecs. Furthermore, Flash provides a solution for advanced video distribution, including support for technologies such as streaming, adaptive bitrate delivery, and content protection.
H.264의 등장으로 Flash가 과거의 유물이 될 것이라는 의견이 자주 거론되고 있습니다. 그러나 H.264는 플레이어를 필요로 하는 비디오 코덱인 반면 Flash Player는 H.264를 비롯한 많은 코덱을 재생할 수 있는 완벽한 멀티미디어 런타임입니다. 또한 Flash는 스트리밍, 적응형 비트 전송률에 의한 전달 및 컨텐츠 보호와 같은 기술 지원 등 고급 비디오 배포를 위한 솔루션을 제공하고 있습니다.

Of course, playing back high-definition video can be a CPU-intensive task. This is why Flash Player 10.1 will include support for hardware-accelerated video playback across devices from mobile to desktop environments. Now that the appropriate APIs are available in Mac OS X v10.6.3, we are also implementing GPU-accelerated video on the Mac, available as a preview release code-named Gala. This can significantly improve CPU usage as well as battery life.
물론 HD 비디오를 재생하는 경우 CPU에 높은 부하가 발생할 수 있습니다. 이러한 이유로 Flash Player 10.1은 모바일 환경에서 데스크탑 환경에 이르는 다양한 디바이스에서 비디오 재생을 위한 하드웨어 가속화에 대응하고 있습니다. 현재 Mac OS X v10.6.3에서 전용 API를 제공하고 있으므로 Adobe에서는 Mac에서 사용 가능한 GPU 가속 비디오 기능을 개발하여 Gala라는 코드명으로 프리뷰 버전을 제공하고 있습니다. 이로 인해 CPU 사용량과 배터리 수명을 크게 향상시킬 수 있습니다.

Find out more about video for Flash in the Video Technology Center
Video Technology Center에서 Flash와 관련된 더 많은 비디오 보기*

Performance
성능

Interactive content for Flash Player is dynamic and visual, and like all multimedia content and technologies, it requires more processing power than static HTML documents. Flash Player performs as well as, if not better than, comparable multimedia technologies. The Flash Player team is constantly working to deliver the best performance for rich interactive media on the web.
Flash Player에서 재생 가능한 인터랙티브한 컨텐츠는 다이내믹하고 시각적이며 모든 멀티미디어 컨텐츠 및 기술과 마찬가지로 정적인 HTML 문서보다 더 많은 처리 능력을 필요로 합니다. Flash Player는 다른 유사한 멀티미디어 기술과 비교해 동등하거나 보다 뛰어난 성능을 발휘합니다. Flash Player 팀은 웹상에서 인터랙티브한 리치 미디어의 최고 성능을 제공하기 위해 끊임없이 노력하고 있습니다.

On mobile devices, better performance translates into better battery life. Adobe has made a number of further optimizations for the Flash Player 10.1 release around code execution, memory use, hardware-accelerated video playback, and battery life.
모바일 디바이스의 경우 혁신적인 성능은 배터리 수명을 연장시켜줍니다. Adobe는 Flash Player 10.1 버전을 최적화하기 위해 코드 실행, 메모리 사용, 하드웨어 가속을 통한 비디오 재생, 배터리 수명 등 많은 기능을 강화했습니다.

Of course, since Flash Player runs across platforms, all of the optimizations made for mobile will also benefit content on desktops, laptops, netbooks, and tablets when they run Flash Player.
Flash Player는 다양한 플랫폼에서 실행되므로 모바일 환경을 위한 최적화가 데스크탑, 랩탑, 넷북, 타블렛 등 Flash Player가 실행되는 환경에 많은 이점을 가져다 줄 것은 분명한 사실입니다.

Get more information on Flash Player performance
Flash Player 성능에 대한 자세한 내용*

Security
보안

Security is one of the highest priorities for the Flash Player team. The Symantec Global Internet Threat Report for 2009 found that Flash Player had the second lowest number of vulnerabilities of all Internet technologies listed (which included both web plug-ins and browsers). This is significant when you consider that Flash Player is among the most widely distributed and used pieces of software in the world.
보안은 Flash Player 팀에서 가장 중요시하는 과제 중 하나입니다. 2009년 Symantec Global Internet Threat Report에 따르면 Flash Player는 웹 플러그인 및 브라우저를 비롯한 모든 인터넷 기술 중 두 번째로 취약점이 적은 기술로 보고되었습니다. 이러한 사실은 Flash Player가 전세계에서 가장 널리 보급되어 사용되고 있는 소프트웨어 중 하나라는 점에서 더욱 큰 의미를 지닙니다.

Given the complexity of modern software, security vulnerabilities are going to be present. However, Adobe has taken extensive steps to reduce the total number of issues as well as help ensure that when issues are found we can quickly address them and provide updates. This includes taking steps to ensure that users are able to get the latest Flash Player updates as quickly as possible, and working with browser vendors to integrate Flash Player privacy settings with those of the browser.
최근 출시되는 소프트웨어의 복잡성을 감안할 때 보안상의 취약점은 분명 존재합니다. 그러나 Adobe는 문제가 발생할 수 있는 소지를 줄이고 문제가 발생하더라도 이를 신속하게 해결하고 업데이트를 제공하기 위해 많은 노력을 기울여 왔습니다. 이러한 노력의 일환으로 사용자가 신속하게 최신 Flash Player 업데이트를 받을 수 있도록 조치를 취하고 브라우저 벤더와의 협력을 통해 Flash Player와 브라우저의 개인 정보 보호 설정을 통합하고자 노력해 왔습니다.

Read more about Flash Player security
Flash Player 보안에 대한 자세한 내용*

Openness
개방성

Flash Player is part of a rich ecosystem of both open and proprietary technologies.
Flash Player는 개방적이면서 동시에 독점적인 기술로 구성된 에코시스템에 모두 속해 있습니다.

The core engine of Flash Player (AVM+) is open source and was donated to the Mozilla Foundation, where it is actively maintained. The file formats supported by Flash Player, SWF and FLV/F4V, as well as the RTMP and AMF protocols are freely available and openly published. Anyone can use the specifications without requiring permission from Adobe. Third parties can and do build audio, video, and data services that compete with those from Adobe.
Flash Player의 핵심 엔진(AVM+)은 오픈 소스이며 Mozilla Foundation에 기증되어 적극적인 유지 관리가 이루어지고 있습니다. 또한 Flash Player에서 지원하는 파일 포맷인 SWF 및 FLV/F4V와 RTMP 및 AMF 프로토콜은 무료로 제공되며 공개되어 있습니다. 다시 말해 Adobe의 허가를 받지 않고도 누구나 이러한 사양을 사용할 수 있습니다. 타사에서도 Adobe와 경쟁 관계에 있는 오디오, 비디오 및 데이터 서비스를 구축할 수 있습니다.

There are no restrictions on the development of SWF authoring tools, and anyone can build their own SWF or FLV/F4V player.
SWF 저작 툴 개발에는 아무런 제약이 없으며 누구나 독자적인 SWF 또는 FLV/F4V 플레이어를 개발할 수 있습니다.

Flex, the primary application framework for the Adobe Flash Platform, is also open source and is actively maintained and developed by Adobe and the community.
Adobe Flash Platform의 주요 애플리케이션 프레임워크인 Flex도 오픈 소스이며 Adobe와 커뮤니티에서 적극적으로 유지 관리 및 개발하고 있습니다.

Finally, the Flash Platform has a rich developer ecosystem of both open and proprietary tools and technologies, including developer IDEs and environments such as FDT, IntelliJ, and haXe; open source runtimes such as Gnash; and open source video servers such as Red5.
마지막으로 Flash Platform은 FDT, IntelliJ 및 haXe와 같은 개발자 IDE 및 환경, Gnash와 같은 오픈 소스 런타임, Red5와 같은 오픈 소스 비디오 서버 등 개방적이며 독점적인 툴 및 기술의 광범위한 개발자 에코시스템을 보유하고 있습니다.

Learn more about Adobe Open Source

Adobe 오픈 소스에 대한 자세한 내용*

출처는 아래 링크에 있습니다.
영문과 번역을 쉽게 보기 위해 내용을 옮겨놓았습니다.
http://www.adobe.com/choice/flash.html
http://www.adobe.com/kr/choice/flash.html
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